Lima Tanda Menunjukkan Hubungan Anda Adalah Hubungan Yang Selamat.

Oleh: Zuzu Yasmine

Ketika menjalani satu perhubungan, agak sukar untuk mengetahui adakah hubungan itu satu hubungan yang boleh pergi jauh atau tidak. Mungkin ia juga lebih dikenali satu hubungan yang selamat yang telah dihasilkan oleh sepasang kekasih yang mempunyai sefahaman. Walaupun pada hakikatnya ia agar sukar untuk mencari sefahaman pada mulanya. Tapi demi kerana sayangkan pasangan tersebut, ia menyebabkan sepasang kekasih itu cuba melahirkan satu hubungan yang selamat. Apa tanda hubungan selamat itu?



Hubungan yang selamat itu mempunyai lima ciri. Dan kelima-lima ciri ini terhasil disebabkan satu perhubungan yang mempunyai kesefahaman yang luar biasa.

1. Sentiasa memupuk kebahagian antara satu sama lain.

Mungkin bagai sesetengah pasangan agak sukar untuk memupuk kebahagian, tetapi jika anda berada dalam satu hubungan yang selamat, tidak sukar untuk memupuk kebahagian itu. Kebahagian ini akan berlaku apabila anda dan pasangan mula menerima kekurangan dan kelebihan diri masing-masing. Ia juga adalah bagaimana anda dan pasangan saling mengalah dalam setiap perhubungan.

2. Memberi masa antara satu sama lain.

Setiap individu perlu mempunyai masa untuk dirinya sendiri. Dan tidak boleh jika seseorang itu sentiasa memenuhi masanya dengan melengkapi hidup seseorang. Jadi dalam perhubungan ini, anda dan pasangan sudah bersedia berbahagi masa antara dirinya dan juga anda. Anda juga tidak merebutkan masa yang sudah diperuntukkan untuk dirinya.

3. Cuba memudahkan kehidupan pasangan.

Biasanya kita dengar apabila mula sahaja bercinta, kehidupan seseorang itu makin bertambah kusut. Tetapi tidak bagi anda dan pasangan. Kehadiran anda dan dirinya dalam satu perhubungan itu semakin memudahkan kehidupan harian anda. Setiap masalah yang anda hadapi boleh dikongsi dan pasangan anda mampu meringankan setiap masalah serta bebanan.


4. Tunjuk rasa hormat terhadap pasangan.

Rasa hormat ini amat penting dalam sesebuah hubungan. Tidak kiralah walaupun anda dan pasangan tidak mempunyai perbezaan umur yang jauh. Tetapi jika inginkan hubungan yang selamat adalah lebih baik jika anda menunjukkan rasa hormat terhadap pasangan anda. Ia bukan rasa hormat yang takut akan pasangan tetapi hormat kerana si dia adalah pasangan kita.

5. Menghargai setiap usaha pasangan.

Setiap usaha yang berlaku dalam perhubungan perlu dihargai dengan sebetul-betulnya. Tidak boleh dengan memperlekehkan segala usaha pasangan anda. Hal ini kerana, setiap usaha yang dibina itu adalah cubaan untuk membahagiakan hubungan anda. Walaupun anda rasakan ia adalah satu hal yang remeh.

Apa yang dapat disimpulkan adalah, ia bergantung pada anda untuk menjalani satu perhubungan yang selamat. Tetapi apa yang penting adalah bagaimana anda menerima kelebihan dan kekurangan pasangan serta bagaimana anda mengalah dalam setiap perhubungan.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen