5 Sebab Anda Sukar Untuk Menjalinkan Satu Hubungan.

Oleh: Zuzu Yasmine

Setiap orang pasti mempunyai masa yang sukar dalam hidupnya. Di mana ia pernah dikecewakan dan dilukakan dan tidak semua mampu melupakan saat mereka disakiti. Namun, tidak semua pernah dilukakan, ada sahaja yang sememangnya tidak mahu memberi ruang dalam hidup mereka. Tetapi bukan hanya itu sahaja, pasti ada sebab lain. Mari ketahuinya.



1. Anda hanya terlalu mementingkan diri sendiri. Anda tidak memberi ruang untuk orang lain dalam hidup anda dan anda sentiasa memikirkan diri anda sendiri. Anda tidak akan dapat menjadi pasangan seseorang kerana tidak ada lagi ruang dalam hati anda untuk sesiapa sahaja. Ia selalu tentang anda. Anda sentiasa mencari kepentingan terbaik anda sendiri.

2. Anda tidak pernah melangkah keluar dari zon selesa anda. Anda terlalu takut mengambil risiko dan meletakkan diri anda dalam situasi yang tidak dikenali. Anda harus ingat bahawa cinta tidak selalu akan pergi seperti yang anda harapkan dan ia boleh datang dari tempat yang paling tidak dijangka. Anda perlu meletakkan diri anda di sana jika anda akan mencari cinta dalam hidup anda.

3. Anda hanya tidak terlalu matang pada ketika ini. Anda sememangnya kekurangan kematangan yang anda perlukan dalam hubungan yang sebenar. Anda adalah orang yang enggan bertanggungjawab terhadap tindakan anda sendiri. Anda tidak mempunyai kesabaran, dan berfikiran terbuka. Anda benar-benar perlu menjadi seorang yang matang jika anda mahu menjalinkan satu hubungan.


4. Anda tidak melupakan impian dan harapan anda. Anda hanya terlalu mencabar diri ketika mencari pasangan berpotensi. Anda sentiasa mahu jenis pasangan yang hanya ada dalam cerita dongeng dan filem Hollywood. Apa yang anda tidak menyedari ialah cinta sejati tidak semestinya sempurna dan bahawa pasangan anda selalu akan mengalami kelemahan mereka. Anda perlu belajar lebih sabar dan memahami pasangan anda.

5. Anda terlalu dirantai dengan gaya hidup tertentu. Ingat bahawa anda sentiasa perlu dapat menggoncang perkara dan membuat beberapa pelarasan di sana sini terutama jika anda akan menampung orang lain dalam hidup anda. Ia tidak boleh selalu menjadi perkara biasa lagi. Anda perlu lebih terbuka untuk berubah. Anda perlu lebih terbuka untuk meneroka cara baru dalam hidup anda.

Jika anda tidak mahu bersendirian dalam hidup anda, maka anda perlu membuang semua perkara ini agar anda menemui pasangan hidup anda.

Anda masih keseorangan?

1,050,000 orang sudah mendaftar di Baituljannah.com, sebuah platform cari jodoh muslim dan hampir 10,000 pasangan sudah melangsungkan perkahwinan.


Saya merupakan seorang
- pilih -

Mencari calon pasangan
- pilih - berumur

25 - 40 tahun

Artikel Lain

Tinggalkan Komen